Takräcken, cykelhållare, takboxar, dragkrokar, väskor….listan är lång. I 70 år har Thule erbjudit stilfulla fritidstillbehör för att underlätta dina äventyr.
Thule Group är global marknadsledare inom området produkter som tillåter människor att säkert och stilfullt transportera värdefulla föremål. Thule Group tillhandahåller produkter inom tre marknadssektorer, med mottot Active Life, Simplified: Outdoor&Bags (redskap och bärare för cyklar, vattensporter, vintersporter, takboxar, cykelhållare, ryggsäckar etc. .), Towing(dragkrokar) och Speciality (snökedjor, verktygslådor m.m.).
Thule grundades 1942 i Småland av friluftsälskaren Erik Thulin. Fokus har sedan start varit att konstruera och utveckla kvalitetsprodukter som underlättar livets äventyr. Deras produktutveckling bygger på fyra hörnstenar: en god förståelse för hur människor använder produkterna, en hållbar designfilosofi, avancerade utvecklings- och tillverkningskunskaper, och extrem testning av hög kvalitet.
På Thule Test Center i Hillerstorp genomförs dessa extrema tester på produkterna; exponering för ökenhetta och arktisk kyla, vattentäthet, falltålighet, vindtolerans samt hållfasthets-, stöt- och krocktester. Deras mål är att utforma, testa och tillverka produkter som är gjorda för att hålla för krävande användare. Thule eftersträvar att minska inverkan på miljön vid tillverkningen genom medvetna materialval, energieffektiv tillverkning, optimerade förpackningar och hög användning av återvunnet material.
Thule vill bidra till en mer hållbar värld genom innovativa produkter av hög kvalitet, som tillverkas på ett ansvarsfullt sätt och som inspirerar människor till en aktiv livsstil utomhus. Så nästa gång du kikar på ditt takräcke från Thule vet du vilket eldprov som fick genomföras för att betrygga dig på dina äventyr!
Hållbarhet genom design
Det är ganska enkelt: produkter som håller längre är bättre för miljön, och därför är smarta tekniska lösningar med hög kvalitet och en sofistikerad produktutformning grunden för vårt hållbarhetsarbete. Vi genomför dessutom hela tiden förbättringar för att minska produkternas påverkan på miljön. Samtidigt ser vi till att de uppfyller våra höga krav vad gäller användarvänlighet, kvalitet, kundhälsa och säkerhet.”